Interviews

Alex Hes en Essam Jansen (E&A Events)

dinsdag 30 juli 2019
Danouschka De Haas

Interview: Alex Hes en Essam Jansen (E&A Events)



E&A Events is één van de marktleiders van de dancescene in Nederland met populaire concepten als Kingsland Festival, TIKTAK, Don’t Let Daddy Know en de Martin Garrix shows tijdens ADE. Onze reporter Danouschka sprak eigenaren Alex Hes en Essam Jansen over het succes van E&A Events, hun meest memorabele momenten en hun plannen voor de toekomst.

Hoe is E&A Events ontstaan?
E&A Events is in 2008 ontstaan nadat wij na een nacht stappen het gevoel hadden dat het uitgaan een stuk beter kon. Zo zijn we begonnen met een vaste clubavond in de RAIN op het Rembrandtplein en verder gegroeid met meerdere avonden. Het concept TIKTAK was bijvoorbeeld eerst een wekelijkse avond op zondagen in de AIR. Hiermee hadden we een sterke solide basis en organiseerden we meer dan tweehonderd clubavonden in een jaar.

Toen we de kans kregen om op Ibiza in de Privilege een event te organiseren, grepen we die gelijk met beide handen aan en ontstond het concept Don’t Let Daddy Know. Na twee zomers op Ibiza met grote internationale namen als Sean Paul, Major Lazor en Wiz Khalifa hadden we heel snel een grote fanbase opgebouwd en wilden we het concept uitrollen in andere landen. De afgelopen jaren zijn die merken enorm gegroeid en inmiddels organiseren we zowel nationaal als internationaal heel veel evenementen.

Zat de liefde voor dancemuziek en evenementen altijd al in ‘’jullie bloed’’?
We waren al jong erg veel bezig met muziek en zijn op ons 17e met het organiseren van events. Toen werkten we allebei ook nog in een kledingwinkel, maar we maakten al vrij snel de keuze om ons volledig op de events te richten.

Waar is de naam E&A op gebaseerd?
De naam is vernoemd naar de eerste letters uit onze voornamen, de E van Essam en de A van Alex. Het klinkt ook in het buitenland goed, vandaar dat we het niet meer hebben gewijzigd. 

Wat is het mooiste wat jullie tot nu toe met E&A Events hebben bereikt?
Dat is een moeilijke vraag. Er zijn namelijk zoveel hoogtepunten! Zoals bijvoorbeeld de shows van Martin Garrix die we elk jaar tijdens ADE organiseren en natuurlijk alle internationale events met Don’t Let Daddy Know. Het werken op zo’n grote internationale schaal is echt geweldig.



Hoe gaat het proces van het ontwikkelen van een nieuw festival/feest in zijn werk? Hoe komt dat tot stand?
Meestal komen nieuwe concepten spontaan in ons op. We kijken waar er vraag naar is en wat er nog mist, en bedenken daaromheen een concept. Zo vonden we dat er in Amsterdam rond februari (in de winter) weinig spectaculairs gebeurt, dus bedachten we Overwinteren Festival. In sommige gevallen onderzoeken we het eerst ook met een enquête, maar meestal gaan we echt op ons gevoel af. We merken dat het altijd een paar jaar duurt voor een nieuw concept echt een begrip wordt, maar dat is logisch. Het is erg belangrijk om constant te blijven vernieuwen en mee te gaan met de tijd. Zo blijven we één van de marktleiders in Nederland.

E&A heeft een hoop succesvolle events georganiseerd. Op welk concept zijn jullie het meest trots?
Don’t Let Daddy Know is ons grootste en bekendste merk internationaal gezien, maar andere concepten zoals Kingsland Festival op Koningsdag - met meer dan 150.000 bezoekers verspreid over vijf steden maakt ons ook heel erg trots. Dat is het grootste eendaagse festival van Nederland. Momenteel hebben we hele gevarieerde events en ze zijn allemaal toonaangevend. TIKTAK is de laatste jaren ook enorm gegroeid omdat Nederlandse Urban en hiphop nu super populair is. We zijn trots op het geheel, hoe alles in een korte tijd is gegroeid. Het is lastig om één event of concept te kiezen, omdat het voor ons allemaal voelt als onze ‘kindjes’.



Het meest memorabele moment op een E&A Event?
Een van de meest bijzondere momenten was de eerste editie van Kingsland Festival in Amsterdam met 25.000 bezoekers. Dat was namelijk de bevestiging dat we een nieuw succesvol concept in handen hadden.

Kunnen jullie een tipje van de sluier oplichten over nieuwe events/concepten?
Het afgelopen jaar zijn er een aantal nieuwe concepten bijgekomen waaronder Parels van de Stad, Overwinteren Festival en Meet Me Backstage. Voor nu willen we ons vooral op de nieuwe merken richten en deze opschalen. Zo staat er bijvoorbeeld voor Parels van de Stad al een tweede editie gepland, namelijk op 14 september. Dat was zo’n groot succes vorig jaar waardoor er nu al een enorme hype is.

Wat is jullie grootste droom met E&A Events? Waar zien jullie het bedrijf over tien jaar?
Onze droom is om events in meer dan 30 landen te organiseren. Momenteel zitten we op achttien landen, dus hopelijk gaan we dat in de komende jaren bereiken! Wij doen er alles aan om in Nederland toonaangevend te zijn en te blijven, met concepten in ieder genre. We willen dat onze merken echte lifestyles worden.

Hebben jullie nog tips/tricks voor Guestzone volgers die ook dromen om een eigen evenementenorganisatie te starten?
Zeker! Wij vinden het juist heel belangrijk dat er steeds nieuwe organisaties het initiatief nemen om feesten te organiseren. Als tip raden we aan om te starten met een vaste club-avond. Daar leer je alle kneepjes van het vak op kleinere schaal. Van artiestenbegeleiding tot het regelen van een ticketscanner. Het is hard werken met weinig slaap, maar als je doorzet en succesvolle avonden organiseert, bieden zich snel nieuwe kansen aan.




E&A Events

Interviewer: Danouschka De Haas



Foutje gezien? Let us know!



Guestzone is weer terug aan de top!

Members nemen soms de moeite om ons te bedanken voor de gewonnen gastenlijstplekken en/of vrijkaarten, wat wij natuurlijk erg leuk vinden.

Check een aantal van de reacties.



Maak kans op een JBL Charge 5 Bluetooth speaker!

Maak kans op een draagbare JBL Charge 5 Bluetooth speaker!


De kans om te winnen bij Guestzone is groot. Inmiddels hebben wij 139.097 vrijkaarten verloot onder onze members.

Dat zijn er ruim 800 per maand. En dat al bijna 15 jaar lang!

Maak een gratis account aan zodat jij ook vrijkaarten, gastenlijstplekken, vip-tafels en bonnen/muntjes kunt winnen.


Je maakt bovendien direct kans op een draagbare JBL Charge 5 Bluetooth speaker twv €159,99!

Water- en stofdicht ontwerp, staat garant voor 20 uur afspeeltijd en brengt een ongeëvenaarde JBL Signature Pro Sound.

Al member?

Uiteraard maak jij dan ook kans. Log in en controleer of alle gegevens zijn ingevuld en up-to-date zijn.
Maak extra kans door een leuke/originele reactie te schrijven onder onze Facebookpost.



Vrijkaarten voor de beste events en festivals!

De kans om te winnen bij Guestzone is groot. Inmiddels hebben we 139.097 vrijkaarten verloot onder onze members.

Maak een gratis account aan zodat jij ook vrijkaarten, gastenlijstplekken, vip-tafels en bonnen/muntjes kunt winnen.

Nieuws


Meedoen met de winacties?


Hoe kan ik meedoen met de winacties?

Al ruim 10 jaar verloten we iedere maand ruim 1.000 vrijkaarten! De kans om vrijkaarten te winnen bij Guestzone is dan ook heel groot.


Populaire Winacties

Win vrijkaarten
Logo Guestzone

Inloggen


member organisatie
Of login met je emailadres



Beveiligd door reCAPTCHA.
Win vrijkaarten
Logo Guestzone

Member account aanmaken


member organisatie


akkoord met de algemene voorwaarden

Beveiligd door reCAPTCHA.
Win vrijkaarten
Logo Guestzone

Zakelijk account aanmaken


member organisatie


akkoord met de algemene voorwaarden

Beveiligd door reCAPTCHA.
Logo Guestzone
Vul het e-mailadres in waarmee je bij ons bent ingeschreven.






Beveiligd door reCAPTCHA.
Wachtwoord wijzigen
vul hieronder 2x je nieuwe wachtwoord in

Uitnodigingen
Hier informatie over winactie
Deelnames 0
Afmelden?
Wanneer je geen gebruik kunt maken van deze winactie, meld je dan zsm af zodat wij nog iemand anders blij kunnen maken.



Let op: het is verboden om jouw gewonnen aan te bieden en/of te verkopen. Klik hier voor meer informatie.

Win vrijkaarten!
Om mee te kunnen doen met onze winacties koppel je jouw mobiele nummer aan je account. Door deel te nemen aan de winacties maak je kans op vrijkaarten en gastenlijstplekken.
Kosten
Je betaalt €0,40 voor het koppelen van je mobiele nummer en voor iedere deelname aan een winactie. Dit zijn éénmalige kosten (geen abonnement). Prijzen zijn inclusief BTW.

Ben je jonger dan 18 jaar?
Vraag toestemming aan je ouders!
Koppelen via telefoon
Klik op de link van de code zodat deze wordt geïmporteerd naar je telefoon. Verstuur het bericht naar 4004.

Koppelen via laptop/pc
Verstuur op je mobiel onderstaande code via sms naar 4004.

De code:


Voorwaarden

Check hier de spelvoorwaarden.

De Reclamecode SMS- en Mobiel Internet Dienstverlening en de Gedragscode SMS-en Mobiel Internet Dienstverlening zijn van toepassing.
Telefoonnummer herstellen

Via Mobiel?
Klik op de link van de code zodat deze automatisch wordt geïmporteerd naar je telefoon. Druk daarna op 'verstuur'.


Zit je achter een PC?
Ga op je mobiel naar 'berichten', toets de onderstaande code in en verstuur de sms naar 4004


De code:

Nieuw nummer koppelen

Klik op de link van de code. Die wordt dan automatisch geïmporteerd in de app 'berichten'. Verstuur het bericht.

CODE:

Je kunt ook handmatig de code intoetsen en de sms versturen naar 4004


Akkoord met sms om te winnen

Als je meedoet aan een winactie en je wint krijg je hiervan een SMS. Deze kost geld.

Klik hier voor meer informatie.
Premium service
Update service
Ontvang een berichtje wanneer wij belangrijk nieuws hebben. Zo blijf je altijd op de hoogte.
E-mailadres wijzigen
E-mailadres valideren
Klik op onderstaande button om een nieuwe mail te versturen zodat jij je mailadres kunt bevestigen.

Let op!
Wanneer je de mail niet direct kunt vinden, check dan je spambox.
Wachtwoord wijzigen
Type hieronder je nieuwe wachtwoord in

Account verwijderen
Je kunt je account verwijderen