Wanneer jij meedoet aan een van onze winacties ontvang je een deelname-bevestiging per sms.
Hiervoor moet jouw telefoonnummer gekoppeld zijn aan je account, zodat wij weten welke deelnames bij welke member horen.
Wanneer wij jou een premium-sms willen sturen controleert onze provider bij jouw provider of de sms aan jou afgeleverd kan worden. Soms treedt er een error op bij het versturen van de sms. Op dat moment krijg jij van ons een mailtje dat er een probleem is.
In de mail die je van ons ontvangt vind je een ‘errorcode’, die code kan je hieronder opzoeken en wat ons advies is om het probleem op te lossen.
Herstel je telefoonnummer in je accountinstellingen nádat het probleem is opgelost. Daarna kun je weer meedoen met de winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 5
-
Bericht niet afgeleverd bij derde partij
Het bericht is bevestigd als niet-bezorgd, maar er is geen gedetailleerde informatie over de storing bekend.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 7
-
Bericht niet afgeleverd bij operator omdat ontvanger onvoldoende tegoed heeft.
Tijdelijk - Wordt gebruikt om de klant aan te geven dat het bericht nog niet is afgeleverd vanwege onvoldoende abonneetegoed, maar dat het opnieuw wordt geprobeerd binnen het netwerk.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 8
-
Bericht verlopen bij derde partij.
Tijdelijk - Wordt gebruikt wanneer een bericht is verlopen (niet kon worden afgeleverd binnen de levensduur van het bericht) binnen de SMSC (Short Message Service Central) van de operator, maar niet is gekoppeld aan een reden voor falen.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 20
-
Bericht niet afgeleverd vanwege een onjuist opgemaakt verzoek.
Wordt gebruikt wanneer een bericht in zijn huidige vorm niet kan worden bezorgd.
Dit is dan een fout vanuit onze kant en zou snel hersteld moeten zijn. Excuses voor het ongemak.
- Code 21
-
Bericht verlopen bij operator.
Tijdelijk - treedt alleen op als de operator het bericht accepteert voordat de kredietcontrole van de abonnee wordt uitgevoerd. Als er onvoldoende tegoed is, zal de operator het bericht opnieuw proberen totdat de abonnee herlaadt of het bericht verloopt. Als het bericht vervalt en de laatste reden van de storing betrekking heeft op krediet, dan wordt deze foutcode gebruikt.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 22
-
Bericht niet afgeleverd bij operator omdat ontvanger onvoldoende tegoed heeft.
Tijdelijk - treedt alleen op wanneer de aanbieder de kredietwaardigheidscontrole van de abonnee uitvoert voordat het bericht wordt geaccepteerd en berichten weigert als er onvoldoende saldo beschikbaar is.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 23
-
Bericht niet afgeleverd vanwege een onjuist ontvangernummer (ongeldig/op de zwarte lijst/geblokkeerd).
Wordt gebruikt wanneer het bericht niet kan worden afgeleverd vanwege een onjuist/ongeldig/op de zwarte lijst/permanent geblokkeerd telefoonnummer voor deze operator. Dit telefoonnummer mag niet opnieuw worden gebruikt voor het verzenden van berichten naar deze operator.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 24
-
Bericht niet afgeleverd omdat de ontvanger onbereikbaar was.
Tijdelijk - Wordt gebruikt wanneer een bericht niet kan worden afgeleverd omdat de abonnee tijdelijk afwezig is, bijv. zijn/haar telefoon is uitgeschakeld, hij/zij is niet te vinden op het netwerk.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 25
-
Bericht niet afgeleverd bij derde partij.
Tijdelijk - Wordt gebruikt wanneer het bericht is mislukt vanwege een tijdelijke toestand in het netwerk van de operator. Dit kan te maken hebben met de SS7-laag, SMSC of gateway.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 26
-
Bericht niet afgeleverd vanwege een tijdelijk probleem met de telefoon (simkaart vol/geheugen overschreden/MKB bezet).
Tijdelijk - Wordt gebruikt wanneer een bericht is mislukt vanwege een tijdelijke telefoongerelateerde fout, b.v. SIM-kaart vol, MKB bezet, geheugen overschreden enz. Dit betekent niet dat de telefoon dit type bericht/inhoud niet kan ontvangen (zie foutcode 27).
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 27
-
Bericht niet afgeleverd vanwege een permanent probleem met de telefoon (kan geen sms ontvangen).
Permanent - Wordt gebruikt wanneer een handset permanent incompatibel is of dit type bericht niet kan ontvangen.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 28
-
Bericht niet afgeleverd omdat de verzendsnelheid te hoog is (beperkingsfouten).
Wordt gebruikt als een bericht mislukt of wordt geweigerd vanwege een vermoeden van SPAM op het netwerk van de operator. Dit zou er in sommige regio's op kunnen wijzen dat de exploitant niet beschikt over de verplichte MO die vereist is voor een MT.
Dit is dan een fout vanuit onze kant en zou snel hersteld moeten zijn. Excuses voor het ongemak. - Code 29
-
Bericht niet afgeleverd omdat inhoud niet is toegestaan.
Permanent - Wordt gebruikt wanneer deze specifieke inhoud niet is toegestaan op het netwerk/shortcode.
Dit is dan een fout vanuit onze kant en zou snel hersteld moeten zijn. Excuses voor het ongemak. - Code 30
-
Bericht niet afgeleverd omdat de ingestelde bestedingslimiet is bereikt.
Tijdelijk - Wordt gebruikt wanneer het bericht mislukt of wordt afgewezen omdat de abonnee de vooraf bepaalde bestedingslimiet voor de huidige factureringsperiode heeft bereikt.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 31
-
Bericht niet afgeleverd omdat de ontvanger is geschorst voor premium-services.
Gebruikt wanneer het telefoonnummer voor een geldige abonnee van de operator is, maar het bericht mislukt of wordt afgewezen omdat de abonnee niet kan worden gefactureerd. Bijvoorbeeld: het abonnee-account is opgeschort (vrijwillig of onvrijwillig), de abonnee is niet ingeschakeld voor bill-to-phone-diensten, de abonnee komt niet in aanmerking voor bill-to-phone-diensten, enz.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 33
-
Bericht niet afgeleverd vanwege kinderslot.
Gebruikt wanneer de abonnee geen inhoud voor volwassenen kan ontvangen vanwege een kinderslot.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 34
-
Bericht niet afgeleverd omdat leeftijdscontrole mislukt.
Tijdelijk - Wordt gebruikt wanneer de abonnee geen inhoud voor volwassenen kan ontvangen omdat hij de leeftijdsverificatie niet eerder heeft voltooid.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 35
-
Bericht niet afgeleverd omdat leeftijdscontrole ontbreekt.
Tijdelijk - Wordt gebruikt wanneer de abonnee geen inhoud voor volwassenen kan ontvangen omdat hij de leeftijdsverificatie niet eerder heeft voltooid.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 36
-
Bericht niet afgeleverd omdat leeftijdscontrole niet beschikbaar is.
Tijdelijk - Gebruikt wanneer de abonnee geen inhoud voor volwassenen kan ontvangen omdat een tijdelijke communicatiefout verhindert dat hun status wordt geverifieerd op het leeftijdsverificatieplatform.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 37
-
Bericht niet afgeleverd omdat ontvanger bijvoorbeeld de SMS DienstenFilter heeft aanstaan.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om deze blokkade op te heffen of naar de site van payinfo gaan om zelf de dienstenfilter uit te zetten.
Wanneer de dienstenfilter is gedeblokkeerd herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 38
-
Bericht niet afgeleverd omdat het maximum aaneenschakelingstarief is overschreden.
Gebruikt wanneer het totale tarief van een aaneengeschakeld bericht het maximumtarief per bericht dat door de operator is ingesteld, overschrijdt.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 40
-
Bericht niet afgeleverd omdat het gespreksvenster is gesloten.
Bericht kan niet worden verzonden, gespreksvenster gesloten. Het kanaalspecifieke gespreksvenster is niet langer open om berichten naar deze klant te sturen.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 41
-
Bericht niet afgeleverd omdat er te veel berichten zijn verzonden vanaf dit nummer.
Te veel berichten verzonden vanaf dit nummer, geblokkeerde meldingen of gemarkeerd als spam.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Code 42
-
Bericht niet afgeleverd omdat de ontvanger geen bericht van dit kanaal kan ontvangen.
Gebruikt wanneer een ontvanger geen bericht van dit kanaal kan ontvangen.
Het beste kun je even contact opnemen met je eigen provider om na te gaan waarom je geen premium-berichten kunt ontvangen.
Wanneer het probleem is opgelost, herstel dan in je account je telefoonnummer. Hierna kun je weer meedoen met onze winacties en gastenlijstplekken/vrijkaarten winnen!
- Contactgegevens providers
-
KPN
1200 of 06 1200 1200 (gratis)
Vanuit het buitenland: +316 1200 1200 (tarief voor bellen vanuit het buitenland)
Tele2
https://www.tele2.nl/mijn-tele2/
Consument: 020-754 4444 of 1200 met een mobiel nummer Tele2
Zakelijk : 020 – 754 4475
Telfort
0900 9596 (gebruikelijke kosten)
Vanuit het buitenland: +31 88 7650 200
50+ Mobiel
Met een 50+ Mobiel nummer: 1200 (gratis)
Via een vaste lijn: 088-228 2288 (gebruikelijke kosten)
Bereikbaar op Ma – Vrij 09:00-20:00 en Za 10:00-15:00
Mailen via: contentdienst-blokkade@50plusmobiel.nl
Vodafone
Met jouw mobiele telefoon bel je gratis 1200
Abonnees bellen gratis met een medewerker naar: 1201 (Bereikbaar op Ma - Vrij 08:00 - 20:00 en Za 08:00 - 18:00)
Via een vaste lijn: 0800 0094 (gratis)
Vanuit het buitenland: +31 654 500 100
T-Mobile
Neem contact op via social media. Op werkdagen van 8:00 uur tot 21:00 uur, in het weekend van 8:00 uur tot 18:00 uur.
Facebook: T-Mobile NL
Twitter: @tmobile_webcare
06 2400 1200 (als je een abonnement hebt betaal je het standaard beltarief; heb je een pre-paid kaart dan betaal je €0,25 per minuut met een maximum van €12,50)
- Wat is een MVNO?
-
Een Mobile Virtual Network operator (afgekort: MVNO) – ook virtuele provider genoemd – is een bedrijf dat niet over een eigen mobiele netwerk beschikt, maar onder een eigen merknaam telefonie producten verkoopt en daarbij gebruik maakt van het netwerk van een andere GSM operator. In Nederland hebben we drie providers met eigen netwerk namelijk Odido, Vodafone en KPN. Grote kans dat als jij een andere provider hebt dat dit een MVNO is.
Voorbeelden van Nederlandse MVNO’s zijn Simyo, Budget Mobiel, Youfone en Simpel. Dit zijn providers die geen eigen netwerk hebben, maar gebruik maken van het netwerk van Vodafone, KPN of Odido. Vaak zie je dat MVNO’s goedkoper zijn als providers met een eigen netwerk omdat ze lagere kosten hebben. Zo hebben de meeste virtuele providers geen winkels en wordt alles digitaal geregeld. Check de site van Telecompaper voor alle actieve MNVO's in Nederland.
Is jouw provider een MNVO?
Dan kun je geen premium berichten ontvangen en dus helaas niet meedoen met onze winacties.
Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen?
Stuur ons dan even een mailtje.