Vraag & Antwoord
Al ruim 10 jaar verzamelen wij alle vragen van onze bezoekers, fans en members. De vragen die het meest gesteld zijn, en de antwoorden daarop, vind je hieronder.
Toevoegingen en wijzigingen passen we direct aan zodat deze pagina altijd up-to-date is. Controleer daarom aub eerst of het antwoord op jouw vraag op deze pagina staat. In 99% van de gevallen is dat namelijk het geval.
- Geen bevestigingsmail ontvangen
-
Heb je na jouw aanmelding geen mailtje van ons ontvangen? Check dan eerst je spambox. Zit het bericht daar ook niet in? Dan kan het zijn dat je een typefout hebt gemaakt bij het ingeven van je emailadres.
Kom je er niet uit? Stuur ons dan even een mailtje!
- Wachtwoord wijzigen / vergeten
-
Wijzigen: kies in het Member account voor 'Instellingen' en vervolgens voor 'Wachtwoord'.
Vergeten: je kun een nieuw wachtwoord opvragen. Hiervoor dien je het emailadres op te geven die je hebt gebruikt bij jouw inschrijving. Na aanvraag wordt door ons een nieuw wachtwoord verstuurd.
- Inlogproblemen
-
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Mogelijk voer je jouw gegevens niet goed in en kun je daarom niet inloggen. Gebruik het emailadres dat je ook hebt gebruikt bij jouw inschrijving.
Zorg ervoor dat je de cookies voor onze site accepteert.
Kom je er niet uit? Stuur ons dan even mailtje!
- Nieuw emailadres
-
Wanneer je een nieuw emailadres hebt, wijzig deze dan direct! Wij geven namelijk het emailadres wat in jouw memberaccount staat door aan de organisatie(s) wanneer je gewonnen hebt.
Als in je account een oud emailadres staat of een adres die je niet meer gebruikt kan het dus zijn dat de e-tickets daarheen worden verstuurd. Zorg er dus voor dat er altijd een werkend emailadres in je account vermeld staat waar je ook toegang toe hebt!
- Nieuw telefoonnummer
-
Kies in je memberaccount voor 'instellingen' en vervolgens voor 'mobiele nummer'. Daar heb je de mogelijkheid om je telefoonnummer te wijzigen.
Let op, heb je meegedaan met een aantal winacties waarvan de uitslag nog niet bekend is? Stuur dan na de wijziging van je nummer een sms naar 4004 met de tekst GZ AAN.
Hierdoor wordt jouw nieuwe telefoonnummer gekoppeld aan de openstaande deelnames. Wanneer je dit niet doet worden de berichten van die winacties naar je oude nummer verstuurd. - Minimale leeftijd
-
Om deel te kunnen nemen aan onze winacties, dien je de minimumleeftijd van 18 jaar te hebben bereikt. Ben je nog geen 18 jaar? Dan heb je toestemming van een ouder of voogd nodig om deel te kunnen nemen.
Meer informatie kun je vinden bij onze spelvoorwaarden. - Het winsysteem
-
Om deel te kunnen nemen aan een winactie dien je te beschikken over een account. Heb je nog geen account? Dan moet je eerst een account aanmaken.
Nadat je een account hebt aangemaakt en je telefoonnummer hebt geactiveerd, klik je op de button van de winactie van het evenement waar jij graag voor wil winnen.
Nadat je de code hebt verzonden, ontvang je een bericht van deelname.
Je kunt onbeperkt deelnemen aan de winacties. Door vaker mee te doen, vergroot je de kans om te winnen.
Wanneer je hebt gewonnen, ontvang je daarvan bericht per sms. Daarnaast ontvang je een e-mail op het bij ons bekende mailadres met extra informatie.
Meer informatie kun je vinden bij onze spelvoorwaarden. - Notificaties
-
Er zijn verschillende notificaties die je als member kunt activeren.
Bij winst
Wanneer je mee doet met onze winacties moet deze notificatie aanstaan anders kunnen wij je geen berichtje sturen dat je hebt gewonnen. Dit is een eenmalige bevestiging.
Bij sluiten van een winactie
Wanneer je een berichtje wilt ontvangen van de winactie waaraan je hebt deelgenomen wanneer deze afgelopen is.
Bij belangrijk nieuws
Deze notificatie zet je aan wanneer je direct op de hoogte wilt zijn wanneer er belangrijk nieuws is van één van jouw favoriete artiesten, locaties of organisaties.
Bij nieuwe winacties
Deze notificatie zet je aan wanneer je als eerste op de hoogte wilt zijn wanneer er van één van jouw favoriete artiesten, locaties of organisaties een nieuwe winactie heeft.
De kosten voor de notificaties zijn 40 cent behalve voor de premium sms-service (€2).
-
Als member kun je gebruik maken van onze premium-service.
Hiermee kun je gegarandeerd vrijkaarten bestellen, tellen je deelnames dubbel en wordt je als eerste hoogte gebracht van speciale winacties.
Iedere week reserveren wij, speciaal voor onze Premium leden, vrijkaarten en gastenlijstplekken voor de allerbeste evenementen. Je ontvangt wekelijks een overzicht met alle party's voor de komende week en een overzicht voor de komende maand.
Voor deze events hoef je als Premium member slechts één sms te versturen (die bovendien gratis is) om gegarandeerd te winnen. Zo kunnen zij iedere week een planning maken van alle party's waar ze naar toe willen.
Als Premium member ga je ermee akkoord dat wij je 1x per week een betaald sms-bericht kunnen sturen. De kosten van zo'n sms zijn €3.
Afmelden voor deze service is gratis en kan altijd. Stuur een sms met de tekst GZ PREMIUM UIT of GZ STOP naar 4004 of zet in jouw account bij instellingen, onder notificaties de sms-service uit.
Uiteraard kun je ons ook ons een mailtje sturen, dan zetten wij de service voor je uit.
- Gewonnen: wat nu?
-
De winnaars ontvangen per sms een bevestiging. In deze sms'jes staat de belangrijkste informatie die je nodig hebt. Daarnaast kun je natuurlijk altijd op onze site kijken bij de desbetreffende party voor aanvullende informatie. Voor de volledigheid sturen wij de winnaars ook een email met daarin extra informatie over het evenement. Check je spambox als je deze niet hebt ontvangen.
Gastenlijst
Wanneer jij gastenlijstplekken hebt gewonnen dien je altijd voor een bepaalde tijd binnen te zijn. De sluitingstijd wordt door ons duidelijk vermeld in onze bevestiging. Zorg ervoor dat je ruim vóór deze tijd binnen bent en geef bij de entree duidelijk aan dat je via Guestzone gewonnen hebt. De naam van degene die je meeneemt staat niet op de gastenlijst maar deze persoon dient uiteraard wel aan de entreevoorwaarden te voldoen (bijvoorbeeld aan de minimum leeftijd).
E-tickets
Wanneer je e-tickets hebt gewonnen ontvang je pas nádat de winactie is gesloten een mail van de organisatie, of het ticketbureau dat zij gebruiken. Wij geven het emailadres door aan de organisatie waarmee jij bij ons staat ingeschreven. Deze kun je eventueel aanpassen in je memberaccount. Hierin staat ook of je wel of geen rekening dient te houden met een bepaalde tijd waarvoor je binnen dient te zijn. Lees daarom de email goed om eventuele teleurstellingen te voorkomen.
Organisaties versturen over het algemeen zo laat mogelijk de e-tickets naar de winnaars om zwarthandel te voorkomen. Het kan ook voorkomen dat je hebt meegedaan met een winactie bij een andere (party)site en daar ook hebt gewonnen. In bijna alle gevallen stuurt de organisatie dan niet nog eens 2 vrijkaarten. Heb je de tickets de dag voor het event nog niet binnen? Neem dan even contact met ons op.
Let op: wanneer jij bericht hebt gekregen dat je hebt gewonnen en vervolgens jouw account verwijderd vóórdat de winactie is gesloten, worden jouw gegevens niet verstuurd door ons systeem naar de organisatie op de datum dat de winactie sluit. Jouw gegevens zijn namelijk niet meer aanwezig in ons ons systeem. Dus mocht je jouw account willen verwijderen, doe dit dan altijd nadat je naar het evenement bent geweest.
Identificatie
Het is verstandig om altijd je ID mee te nemen. Je dient je namelijk op ieder evenement te kunnen legitimeren wanneer daarom gevraagd wordt.
De organisatie van het evenement kan je de entree weigeren als je geen geldig legitimatiebewijs bij je hebt, wanneer je legitimatiebewijs niet overeenkomt met de naam die je opgegeven hebt in je profiel, als je niet voldoet aan de minimumleeftijd die geldt voor het evenement of in strijd handelt met de (huis)regels van de locatie of het evenement.
Hetzelfde geldt ook voor je vriend(in) die je mee neemt naar het evenement. - Gewonnen: gastenlijstplekken
-
De winnaars ontvangen per sms een bevestiging. In deze sms'jes staat de belangrijkste informatie die je nodig hebt. Daarnaast kun je natuurlijk altijd op onze site kijken bij de desbetreffende party voor aanvullende informatie. Voor de volledigheid sturen wij de winnaars ook een email met daarin extra informatie over het evenement. Check je spambox als je deze niet hebt ontvangen.
Wanneer jij gastenlijstplekken hebt gewonnen dien je altijd voor een bepaalde tijd binnen te zijn. De sluitingstijd wordt door ons duidelijk vermeld in onze bevestiging. Zorg ervoor dat je ruim vóór deze tijd binnen bent en geef bij de entree duidelijk aan dat je via Guestzone gewonnen hebt. De naam van degene die je meeneemt staat niet op de gastenlijst maar deze persoon dient uiteraard wel aan de entreevoorwaarden te voldoen (bijvoorbeeld aan de minimum leeftijd).
Let op: wanneer jij bericht hebt gekregen dat je hebt gewonnen en vervolgens jouw account verwijderd vóórdat de winactie is gesloten, worden jouw gegevens niet verstuurd door ons systeem naar de organisatie op de datum dat de winactie sluit. Jouw gegevens zijn namelijk niet meer aanwezig in ons ons systeem. Dus mocht je jouw account willen verwijderen, doe dit dan altijd nadat je naar het evenement bent geweest.
Identificatie
Het is verstandig om altijd je ID mee te nemen. Je dient je namelijk op ieder evenement te kunnen legitimeren wanneer daarom gevraagd wordt.
De organisatie van het evenement kan je de entree weigeren als je geen geldig legitimatiebewijs bij je hebt, wanneer je legitimatiebewijs niet overeenkomt met de naam die je opgegeven hebt in je profiel, als je niet voldoet aan de minimumleeftijd die geldt voor het evenement of in strijd handelt met de (huis)regels van de locatie of het evenement.
Hetzelfde geldt ook voor je vriend(in) die je mee neemt naar het evenement. - Gewonnen: vrijkaarten / e-tickets
-
De winnaars ontvangen per sms een bevestiging. Hierin staat de belangrijkste informatie die je nodig hebt. Daarnaast kun je natuurlijk altijd op onze site kijken bij het betreffende evenement voor aanvullende informatie. Voor de volledigheid sturen wij de winnaars ook een mail met daarin extra informatie. Check je spambox als je deze niet hebt ontvangen.
Wanneer je e-tickets hebt gewonnen ontvang je pas nádat de winactie is gesloten een mail van de organisatie of het ticketbureau dat zij gebruiken. Hierin staat ook of je wel of geen rekening dient te houden met een bepaalde tijd waarvoor je binnen dient te zijn. Lees daarom de email goed om eventuele teleurstellingen te voorkomen.
Organisaties versturen over het algemeen zo laat mogelijk de e-tickets naar de winnaars om zwarthandel te voorkomen. Het kan ook voorkomen dat je hebt meegedaan met een winactie bij een andere (party)site en daar ook hebt gewonnen.
In bijna alle gevallen stuurt de organisatie dan niet nog eens 2 vrijkaarten. Heb je de tickets de dag voor het event nog niet binnen? Neem dan even contact met ons op.
Let op: wanneer jij bericht hebt gekregen dat je hebt gewonnen en vervolgens jouw account verwijderd vóórdat de winactie is gesloten, worden jouw gegevens niet verstuurd door ons systeem naar de organisatie op de datum dat de winactie sluit. Jouw gegevens zijn namelijk niet meer aanwezig in ons ons systeem. Dus mocht je jouw account willen verwijderen, doe dit dan altijd nadat je naar het evenement bent geweest.
Identificatie
Het is verstandig om altijd je ID mee te nemen. Je dient je namelijk op ieder evenement te kunnen legitimeren wanneer daarom gevraagd wordt.
De organisatie van het evenement kan je de entree weigeren als je geen geldig legitimatiebewijs bij je hebt, wanneer je legitimatiebewijs niet overeenkomt met de naam die je opgegeven hebt in je profiel, als je niet voldoet aan de minimumleeftijd die geldt voor het evenement of in strijd handelt met de (huis)regels van de locatie of het evenement.
Hetzelfde geldt ook voor je vriend(in) die je mee neemt naar het evenement. - Gewonnen: evenement is geannuleerd
-
Helaas komt het wel eens voor dat een evenement wordt geannuleerd door wat voor reden dan ook. Dit is een beslissing van de organisatie zelf. Uiteraard is dit ontzettend vervelend maar wij kunnen hier helaas niets aan doen, Guestzone staat hier volledig buiten.
Guestzone is niet verplicht om eventuele gemaakte kosten (deelnames) te vergoeden of om de gewonnen vrijkaarten, gastenlijstplekken, consumpties of vip-tafel om te zetten naar een ander evenement. - Gewonnen: geen e-tickets ontvangen
-
Wanneer je e-tickets hebt gewonnen staat dit duidelijk in de sms die je van ons ontvangt.
Hierin staat ook aangegeven dat je de e-mail met de ticketlink pas kunt verwachten nádat de winactie is gesloten. Iedere winactie sluit op een bepaalde datum. Deze datum kun je terugvinden bij de informatie van het betreffende evenement.
Organisaties versturen over het algemeen zo laat mogelijk de e-tickets naar de winnaars om ongewenste handel en fraude te voorkomen. De afzender is meestal een ticketbureau zoals Paylogic, CM.com, YourTicketProvider, Tibbaa, Eventix etc.
Heb je de tickets de dag vóór het event nog niet binnen? Neem dan even contact met ons op. Check aub wel eerst goed je spambox, vaak vinden members daar toch de mail.
Let op!
Wanneer je pas op de dag dat het evenement plaatsvindt controleert of je de tickets wel of niet hebt ontvangen, ben je helaas te laat.
De organisatie is zoals je zult begrijpen de dag van het evenement ontzettend druk met de productie. De kans dat zij de tickets nogmaals naar je kunnen versturen is heel erg klein.
Check daarom de dag vóór het evenement of je de tickets hebt ontvangen. - Gewonnen: niet op de gastenlijst
-
Wanneer je van ons bericht hebt ontvangen dat je gewonnen hebt en voor een bepaald evenement op de gastenlijst staat, begrijpen wij heel goed dat het ontzettend vervelend en genant is wanneer er onverhoopt toch problemen zijn bij de entree.
Daarom doen wij er van te voren alles aan om dit te voorkomen. Ondanks al onze inspanningen komt het helaas toch nog wel eens voor. Laat het ons dan aub weten.
- Gewonnen: kan niet gaan
-
Omdat de organisatie rekent op jouw komst dien je ons altijd te informeren wanneer je verhinderd bent. Wanneer wij van de organisatie vernemen dat je niet bent geweest zonder dat wij een afmelding hebben ontvangen kunnen wij besluiten om je uit te sluiten van verdere winacties.
In in je account bij winacties kun je jezelf afmelden wanneer je onverhoopt verhinderd bent. Doe dit ook altijd! - Gewonnen: voor twee evenementen op dezelfde datum
-
Je kunt deelnemen aan verschillende winacties van events die op dezelfde datum plaatsvinden. Het kan dan ook voorkomen dat je al een bevestiging van ons hebt ontvangen dat je hebt gewonnen voor evenement A en vervolgens nog een bericht krijgt dat je ook gewonnen hebt voor evenement B.
Mochten de evenementen ook (ongeveer) tegelijkertijd plaats vinden dan kun jij je het beste voor één feest af te melden. In je account bij winacties kun je jezelf afmelden.
Wanneer evenement A een festival (overdag) is en evenement B een reguliere party is, dan kun je natuurlijk wel naar beide events. In dat geval hoef je jezelf niet af te melden. - Gewonnen: heb ik wel of niet gewonnen?
Het kan gebeuren dat je eerst een sms van ons ontvangt dat je niet hebt gewonnen en daarna toch nog een berichtje krijgt dat je wel hebt gewonnen.
Dat is geen fout van ons. Wij vragen winnaars om zich af te melden wanneer zij zelf geen gebruik kunnen maken van de gastenlijstplekken of e-tickets. Wanneer dit gebeurt komen deze opnieuw vrij in ons systeem. Omdat wij zoveel mogelijk members blij willen maken worden deze opnieuw verloot onder de resterende deelnemers.
Dat is de reden waarom het kan gebeuren dat je eerst een bericht ontvangt dat je niet hebt gewonnen en vervolgens toch nog positief nieuws krijgt. We begrijpen dat het last-minute is maar we hopen dat je er blij mee bent!- Gewonnen: gastenlijstplekken/e-tickets overdragen of verkopen
Gewonnen gastenlijstplekken en/of e-tickets zijn strikt persoonlijk en derhalve niet overdraagbaar.
Je kunt ze dus niet aan een vriend(in) geven of op zijn/haar naam zetten en zeker niet te koop aanbieden (via Ticketswap, Marktplaats, Facebook etc).
Wanneer wij zien dat gewonnen plekken of e-tickets te koop worden aangeboden wordt jouw account direct verwijderd en zullen wij jouw gegevens doorgeven aan andere partysites/apps aangezien dit 'not done' is. Zij zullen dan ook de nodige maatregelen nemen.- Kosten deelname aan winacties
Alle deelnames kosten €0,40. Tot de sluitingsdatum kun je meedoen aan een winactie.
Wanneer aan Guestzone een tekstbericht wordt verstuurt waarin een nieuw telefoonnummer wordt geactiveerd, een onjuiste code staat, de code van een evenement staat vermeld van een winactie die inmiddels gesloten is of een nummer dat (nog) niet is geregistreerd in het account van een member, wordt per geval €0,40 aan de verzender van het tekstbericht in rekening gebracht. Wanneer de notificatie is geactiveerd om een bericht te ontvangen na het sluiten van de winactie wordt ook €0,40 in rekening gebracht.
Heeft een member vrijkaarten of gastenlijstplekken gewonnen, dan ontvangt deze maximaal 3 sms'jes van €1,50 per bericht (plus de eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon). Berichten die een member verstuurt om zich af te melden voor een evenement zijn gratis.
Meer informatie kun je vinden in de Algemene Voorwaarden en Spelvoorwaarden.- Problemen deelname winacties
Heb je problemen met je telefoonnummer om deel te nemen aan onze winacties? Dit kan meerdere oorzaken hebben:
Heb je een memberaccount?
Zijn alle verplichte velden ingevuld bij je profiel?
Is je telefoonnummer goed ingevuld en geactiveerd?
Het telefoonnummer moet een Nederlands nummer en aangesloten zijn op een Nederlands netwerk (provider).
Melding
Keyword bestaat niet:
De code die je moet versturen is als volgt opgebouwd: GZ [spatie] CODE
Let goed op dat je "GZ" voor de code in je bericht zet gevolgd door een spatie.
Stuur het bericht via een sms-bericht naar 4004 vanaf een Nederlands netwerk.
Blacklist
Onvoldoende beltegoed of blokkade van een telefoonnummer is een van de redenen waarom een nummer op een Blacklist kan staan. Neem in dat geval contact op met je eigen provider.
Filter
Heb je wellicht een sms-filter geactiveerd waardoor je geen berichten ontvangt?
Op Payinfo kun je dit controleren.
MVNO
Heb jij een direct abonnement of heb je een zogenaamde MVNO (mobile virtual network operator)? Een MVNO is een bedrijf dat niet over een licentie beschikt, maar onder eigen merknaam mobiele telefonie verkoopt over het netwerk van een andere gsm-operator zoals bijvoorbeeld simpel.nl, Lebara, AH, Simyo, Rabo etc. Vaak kun je via zo'n provider geen premium berichten versturen/ontvangen. Kijk voor meer informatie over de MVNO's op Wikipedia of op deze website.
Check
Neem altijd eerst contact op met je eigen provider om te vragen wat het probleem zou kunnen zijn waarom je niet mee kunt doen aan onze winacties. Denk je dat het probleem bij ons ligt, stuur dan een mailtje.
- Account verwijderen
Wil je jouw memberaccount verwijderen?
Stuur ons dan even een mailtje met daarin het emailadres en telefoonnummer waarmee je bent ingeschreven zodat we de juiste gegevens in ons systeem kunnen vinden.
Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen?
Stuur ons dan even een mailtje.