Over ons
Voordat Facebook, Instagram, YouTube en Snapchat populair werden, bestond er een community genaamd Hyves. Tot 2013 was Hyves ontzettend populair in Nederland. Ruim 10 miljoen gebruikers hadden een Hyves profiel, dat zijn er net zoveel als Facebook op dit moment (2021) heeft.
De oprichter van Guestzone ontdekte pas laat de Hyves community maar was vanaf dat moment geïntrigeerd door het netwerk. Zijn uitdaging was om groepen te starten, die zo snel mogelijk - binnen enkele weken of maanden - meer dan tienduizenden leden hadden. Binnen een jaar had hij dan ook een aantal groepen die gezamelijk goed waren voor een paar honderdduizend profielen.
Een beheerder van een groep kon met één druk op de knop een bericht sturen naar alle leden. Een bericht werd altijd afgeleverd en had een enorm hoog open-ratio. Conversies die nog niet eerder waren gerealiseerd. Voor marketeers een waanzinnige tool om een product en/of dienst aan te bieden.
Dat was ook de reden waarom heel veel partyorganisaties een verzoek deden om een promotioneel bericht/flyer en/of winactie te versturen voor hun events naar de leden van die groepen. Niet alleen was het bereik enorm, er was geen of nauwelijks waste.
Heel veel van de contacten en klanten die Guestzone heeft, zijn ontstaan in die tijd. Een bijzondere periode. In ruil voor het versturen van promoberichten werden vrijkaarten of gastenlijstplekken gevraagd die vervolgens verloot werden onder de leden.
Omdat niet alle leden van de verschillende groepen geinteresseerd waren in die berichten, werd er een nieuwe groep opgericht; Party Tickets 4 Free. Een groep met leden die sowieso één gemeenschappelijke interesse hadden, namelijk uitgaan, feestjes en festivals.
Omdat Hyves zich steeds meer ontwikkelde als een geldmachine kwamen er ook meer regels en verplichtingen. Om autonoom te blijven werd op 1 januari 2010 Guestzone opgericht. Op dat moment waren er tientallen partysites actief waarvan Partyflock, DJGuide, Betribes/Clubjudge, Link2Party en Dancegids de markt domineerden.
Na vier jaar bestonden alleen Partyflock, DJGuide en Clubjudge nog. Alle overige partysites konden met de opbrengsten van de site de kosten niet dekken. In hetzelfde jaar, op 4 juni 2014 werd Guestzone op Facebook de grootste Partysite van Nederland en is dat nog steeds.
De snelle groei van Guestzone is met name te danken aan onze enthousiaste crew. Zij leveren iedere week opnieuw een groot deel van de content voor onze platforms. Daarnaast investeren wij continue om up-to-date te blijven met de laatste ontwikkelingen. Ook het persoonlijke contact dat wij hebben met heel veel partyorganisaties en persbureaus zorgt ervoor dat we goed geïnformeerd blijven.
Op die manier kunnen wij steeds het laatste Dance nieuws brengen, hebben we een complete partyagenda, doen we verslag van de beste evenementen en festivals, publiceren we blogs en columns en interviewen we interessante artiesten en organisaties.
Uiteraard verloten wij nog steeds heel veel vrijkaarten en gastenlijstplekken voor de beste feesten en festivals in Nederland. Van house tot urban, van hardcore tot Nederlandstalig en van techno tot disco. Maar je kunt bij ons ook CD's, consumpties en vip-tafels winnen.