Spotify lanceert eigen ticketingplatform

Muziekstreamingdienst Spotify heeft deze week een nieuwe ticketingsite gelanceerd. Via Spotify Tickets kunnen Spotify-abonnees rechtstreeks kaartjes voor live-events kopen. Momenteel is dit alleen mogelijk in de Verenigde Staten.
De nieuwe website van Spotify heeft als tagline ‘Your destination for live events by creators you love, ticketed by Spotify.’ Op dit moment kunnen Amerikaanse Spotify-abonnees concertkaartjes aanschaffen voor Limbeck, Annie DiRusso, Crows, Dirty Honey, Tokimonsta, Four Years Strong en Osees. Op dit moment worden alleen enkel pre-sale tickets aangeboden en ontbreken de grote namen. Opvallend is dat dat de kaartverkoop niet terug te vinden is op de pagina van de deelnemende artiesten.
Hoewel de ticketingsite van Spotify al actief is, heeft de streamingdienst het in Billboard over ‘een nieuwe test’. “Bij Spotify testen we routinematig nieuwe producten en ideeën om onze gebruikerservaring te verbeteren. Sommige daarvan zorgen voor een bredere gebruikerservaring en andere dienen enkel als belangrijke lessen. Dit is onze nieuwste test. We hebben op dit moment geen verder nieuws te delen over toekomstige plannen hierover.”
In de kleine lettertjes staat volgens techsite Techcrunch dat Spotify ‘enkel functioneert als ticketing agent en boekingskosten in rekening brengt.’ Het vermeldt ook dat het ‘tickets kan verkopen namens derde partijen, waaronder locaties, evenementpromotors, fanclubs en artiesten’.
Dat Spotify al een tijd zoekt naar een manier om de live-industrie onderdeel te maken van het platform was al langer bekend. De streamingdienst kondigde in juni een samenwerking met Ticketmaster en AXS aan. Gebruikers konden hierdoor in een Live Events-feed data van concerten vinden.
De kans om te winnen bij Guestzone is groot. Inmiddels hebben wij
144.592 vrijkaarten
verloot onder onze members.
Dat zijn er ruim 800 per maand. En dat al ruim 15 jaar lang!
Maak een gratis account aan zodat jij ook vrijkaarten en gastenlijstplekken kunt
winnen.
Je maakt bovendien direct kans op Apple AirPods 4 twv €149!
Geniet van helder geluid bij je favoriete muziek of podcast met Apple AirPods 4. Dankzij de
ingebouwde H2 chip komen lage, midden en hoge tonen duidelijk naar voren. Hierdoor hoor je muziek
gebalanceerd en helder. De oordopjes zitten dankzij het earbud ontwerp stevig in je oren.
Ze vallen hierdoor minder snel uit en je luistert lang comfortabel naar je favoriete muziek.
De oordopjes hebben een accuduur van 5 uur en in de oplaadcase zit een accuduur van 25 uur. Zo
luister je tot wel 30 uur naar je favoriete muziek. Dankzij spatial audio klinkt muziek ruimtelijk.
Dit geeft je het gevoel alsof het live afspeelt.
Al member?
Uiteraard maak jij dan ook kans. Log in en controleer of alle gegevens
zijn ingevuld en up-to-date zijn.
Let op: het is verboden om jouw gewonnen aan te bieden en/of te verkopen. Klik hier voor meer informatie.