Het sterk groeiende Amsterdam Dance Event (ADE), dé internationale bijeenkomst voor elektronische muziek, is dit jaar een partnership aangegaan met fashionmerk J.C.RAGS. Een van de eerste resultaten van de samenwerking is het ontwerp van de officiële ADE 2011 conference bag. Daarnaast brengt J.C.RAGS ook een ADE 2011 limited edition t-shirt op de markt en host het modemerk een aantal exclusieve ADE events.
Het Nederlandse fashionmerk is zeer vereerd met de keuze van ADE: “ADE is een sterk groeiend evenement met enorm veel aanzien in de internationale dancewereld. J.C.RAGS identificeert zich met deze muziekindustrie en breidt zich momenteel ook sterk internationaal uit. Wij hebben dus in ADE een mooie match gevonden en zijn dan ook op volle kracht met vernieuwende gezamenlijke projecten bezig”, aldus Torben van der Voorn, marketingmanager van J.C. RAGS.
Onconventionele dj tas
Ieder najaar worden er weer diverse internationale smaakmakers gespot met een zwart-gele dj tas. Dit gewilde object wordt jaarlijks door ADE uitgegeven en is uitsluitend bedoeld voor de meewerkende artiesten en andere bezoekers van de conferentie. Dit keer was de eer aan J.C. RAGS om het ontwerp te maken voor deze officiële ADE 2011 conference bag.
Het merk stapt af van de standaard ‘postman’ bag van de afgelopen jaren, en kiest dit jaar een andere route: een veilig en stoer rugzak model. De backpack is functioneel en afgestemd op de huidige behoeften van artiesten. Waar voorheen tientallen platen tot de standaard uitrusting van een dj behoorden, is het nu vaak de laptop waar alles om draait. De dj backpack heeft daarom een sterk verstevigde laptop sleeve aan de binnenkant. Ook vind je in het voorste component een iPhone pocket en een business card holder.
Qua design komen de identiteit van ADE en J.C. RAGS samen in deze dj backpack. Het denim gerelateerde karakter van J.C.RAGS wordt vertegenwoordigd door de herkenbare diagonale grijze denim strook op de voorkant van de backpack. Ook komen de kleuren geel, grijs en zwart - van zowel de huisstijl van J.C. RAGS als ADE – in het ontwerp terug.
Ook als je geen wereldbekende dj of professional bent, is de ADE 2011 backpack binnen handbereik. J.C. RAGS geeft namelijk in de weken voorafgaand aan het ADE 25 van deze exclusieve tassen weg via haar Facebookpagina.
Limited edition t-shirts
J.C. RAGS heeft in samenwerking met ADE een merchandise lijn opgezet. Het gaat hier om een straight forward t-shirt waarin zowel de belangrijkste designelementen van ADE als J.C.RAGS zijn verwerkt. In het oog springend is vooral ook de packaging. Het fashionmerk heeft van hun bekende milk cartons een volledige customized ADE uitvoering gemaakt. Deze limited edition shirts worden bij de meest prominente jeans- en fashionwinkels door heel Nederland verkocht.

Bij aankoop van een J.C.RAGS product in de weken voorafgaand aan ADE, kunnen er tal van prijzen gewonnen worden als ADE festival passe-partouts, hotelovernachtingen, VIP tickets en diverse kledingsets.
Carl Cox, Goldfish en Gregor Tresher bij exclusieve in-store events
Ook de winkel aan de Heiligeweg in Amsterdam gaat volledig mee in de programmering van ADE. J.C. Rags organiseert hier, in samenwerking met Full Circle events, een drietal intieme en exclusieve in-store events. Op 19 oktober zal niemand minder dan Carl Cox zijn opwachting maken. Deze Amerikaanse top dj zal midden in de winkel een memorabele set neerzetten. Een dag erna is het podium gereserveerd voor Goldfish, de Zuid-Afrikaanse band die dance op energieke wijze met live instrumenten combineert. Op 21 oktober ten slotte, zijn Nederlands trots Terry Toner en de Duitse Gregor Tresher te bewonderen.
De events zijn invite only, maar fans van ADE en J.C. Rags hoeven niet te treuren; via de
Facebookpagina van het modemerk worden tot en met midden oktober een aantal exclusieve uitnodigingen weggegeven.