ALDA Events opent als eerste Nederlandse dance-organisatie een eigen kantoor in Azië. Het bedrijf, dat onder meer de wereldtournees van Armin van Buuren en Hardwell organiseert, speelt daarmee in op de snel toenemende populariteit van dance-muziek in het werelddeel.
De nieuwe vestiging van ALDA Events is in Hong Kong geopend. Een centraal gelegen plek om verder te werken aan de ambitieuze groeiplannen van het Nederlandse bedrijf in de regio. Volgens een recent rapport van ING gaat er wereldwijd ruim 6 miljard euro om in de dance-industrie. Het grootste deel van die inkomsten (67 procent) komt uit festivals en clubs. “Over de hele linie zal die groei de komende jaren aanhouden en wij groeien daarin mee”, vertelt Allan Hardenberg, CEO van ALDA Events. “Maar de markt met de meeste potentie is Azië. De evenementen die we daar tot dusver hebben georganiseerd, raken steevast snel uitverkocht. We verwachten dat een meerderheid van de omzet van ons bedrijf in de toekomst uit Azië zal komen.”
Partner voor merken
ALDA Events wil de lokale markten beter leren kennen en kiest daarom heel bewust voor een eigen kantoor in de regio. “Zo leren we de lokale doelgroepen beter kennen en kunnen we werken aan het verder uitbouwen van onze contacten”, aldus Dennis de Bruin. Als nieuwe CEO Azië wordt hij verantwoordelijk voor de succesvolle uitbreiding van de dance-organisator in de regio. ALDA Events wordt op deze manier ook een interessante partner voor brands met de aziatische jeugd als doelgroep. “We weten veel over de bezoekers van onze events. Denk aan bestedingspatronen, merkvoorkeuren en specifieke muzieksmaak. Zo kunnen we voor andere bedrijven die willen profiteren van de groeikansen in Azië een professionele en interessante gesprekspartner zijn”, zegt Hardenberg.
Van Armin Only tot The Flying Dutch
ALDA Events is opgericht in 2007 en in de jaren erna uitgegroeid tot de grootste dance-organisatie van ons land. Het bedrijf bedenkt, produceert en promoot dance-evenementen. De afgelopen 18 maanden organiseerde ALDA Events maar liefst 160 shows in 33 verschillende landen, samen goed voor 2 miljoen bezoekers. Bekende concepten zijn Armin Only, a State of Trance, I Am Hardwell, A Day at the Park en Amsterdam Music Festival in de Amsterdam ArenA, dat dit najaar zelfs twee dagen wordt georganiseerd. “In samenwerking met John Ewbank en ING Bank maakten we afgelopen zomer The Flying Dutch mogelijk, met 100.000 bezoekers verspreid over Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. Dat concept zouden we straks ook in Azië kunnen uitrollen”, aldus Hardenberg. “Wat ons drijft is het bedenken en produceren van dance-events die de dj’s boven zichzelf laten uitstijgen en bezoekers een onvergetelijke ervaring bezorgen.”
Binnenkort organiseert ALDA Events haar eerste grote event op Chinese grond, I Am Hardwell op zaterdag 19 december in Cotai Arena, Macau.
Foutje gezien? Let us know!