Interviews

Club TRASH

donderdag 16 juni 2016
Suzanne Van kooij

Interview: Club TRASH



Het was in maart van dit jaar even huilen geblazen voor veel Rotterdamse house liefhebbers toen Bahn haar deuren sloot. Er kwam een einde aan een van de gezelligste en tofste tenten in Rotterdam. Maar niet langer getreurd, want de heren achter Bahn hebben een nieuwe spot voor je! Op 23 juni opent club TRASH haar deuren in de kelder van Supermercado aan de Schiedamse Vest. Met Dirk Schmidt (a.k.a Pop On Acid) en Wiebe Kuipers blik ik terug op hoe het allemaal ooit begon, maar hebben we het ook uitgebreid over de nieuwe club Trash.

Housekamer
Dirk neemt mij mee terug naar het Film Festival in 2010. Hij kreeg toen van Offcorso de kans om tien dagen iets moois neer te zetten in de toenmalige Twentysix. “Serieus, dat waren tot dan toe de beste tien dagen uit mijn leven. Met Martin Roedolf (bekend van wohnzimmer) hadden we boven een soort van grand café gemaakt en beneden was er een kelder die we tot club hadden omgebouwd. Heel Berlijns voelde het.”.  Er waren vijf organisaties die graag een nacht wilden verzorgen. De overige vijf dagen vulde Dirk gelijk zelf in. Deze ervaring had hem getriggerd om in de horeca aan de slag te gaan. Na enige tijd diende zich een pandje aan in de Van Oldenbarneveldstraat en voor hij het wist had Dirk de sleutel van het pand in zijn bezit. “Toenmalig compagnon Ed Jansen en ik wisten niks van ondernemen en zijn er vol gas ingegaan. Ineens was de Housekamer ontstaan. Het was een prachtige winkel. Verstrooiing en vertier was het credo.”.  Na zes onstuimige maanden viel het doek voor Housekamer. “Er was geen vergunning voor geluid en er woonden allemaal oude mensen om het pand die last van ons hadden.”. Toch ziet Dirk de Housekamer allerminst als een flop. “We hadden wat verloren qua geld, maar ik zie dit als leergeld. In korte tijd heb ik de kneepjes van het ondernemen geleerd.”.  Als een rasechte optimist nam hij met gepaste trots afscheid. Terecht, want met Housekamer had hij zijn eerste strepen als horeca ondernemer in de stad verdiend.

Bahn
Ineens kwam er een pand aan de Baan bovendrijven en Bahn was geboren. Ed, Martin en Dirk gingen gelijk aan de tekentafel zitten. Er was geen cent meer over, maar met wat hulp van vrienden hadden ze een klein budget weten te bemachtigen. “Met €15.000 euro hebben we de hele winkel kunnen verbouwen.”. Iedereen kent het eindresultaat. Bahn was een groot succes en dit is volgens hem alleen door passie en optimisme te verklaren. “Er bestaat geen formule voor dit succes. Het enige verschil is dat wij handelden vanuit passie in tegenstelling tot veel ondernemers die handelen vanuit een wens om veel geld te verdienen.”. Dirk ziet zichzelf altijd als consument van zijn eigen zaak. “Ik vraag mijzelf altijd af: wat wil ik zien en horen?”. Iedereen had zin in Bahn, maar Dirk nog het meest. Hij wilde zo lang mogelijk doorgaan. Ook had hij boven de zaak zijn studio. “Na een feestje zat ik soms nog een paar dagen door te sauzen en had ik ineens drie liedjes af!”. 

Trash
Met Trash slaan Dirk en Wiebe een nieuwe weg in. Wiebe was inmiddels al een jaar de marketing van POP ON ACID en Bahn aan het doen. (Martin en Ed richtte zich inmiddels weer op hun eigen projecten.) “Het moet een 80’s glamour gevoel overbrengen.”. Qua sound is het te vergelijken met Bahn, maar in Trash zullen de faciliteiten veel beter zijn. Drie avonden in de week is de club voor het publiek geopend. Op donderdag zal er lekker worden opgebouwd naar het weekend. De sfeer is toegankelijk en men krijgt een heerlijke warme donderdagavond. Vrijdag zal in het teken staan van goede (acid) house. De zaterdag zal qua sound wat steviger worden. “Verwacht echter niet heel de avond minimal en diepe techno”, zegt Dirk, “daar heb ik geen zin in. Bovendien is techno al op veel andere plekken te horen.”. Naast een duidelijke sound kan het publiek ook veel dans, cultuur en entertainment verwachten. En een dosis seks. “Uiteraard is er plaats voor erotiek.”. Dirk kan het niet vaak genoeg zeggen.

Het mooie aan Trash vind ik dat het met een vast team van resident DJ's, dansers en entertainers gaat werken. Vroeger werd er altijd met residents gewerkt en eigenlijk verlang ik wel terug naar die tijd. Het publiek in Trash zal elke keer worden verrast, want van tevoren zal niet bekend worden gemaakt wie er gaan draaien. “Wij kiezen voor een club met identiteit. Namen doen er niet toe. Het gaat om de muziek”, vertelt Dirk. Ook krijgen artiesten die produceren de kans om hun unreleased tracks te laten horen aan het publiek. “Wij geloven er niet in dat de consument op Beatport een plaat wil kopen voor €1,99. Daarom willen wij onze bezoekers met de muziek van onze residents faciliteren in vorm van gratis downloads en met Trash Radio”, aldus Wiebe.

Echter, het belangrijkste voor de heren is om een familiegevoel te creëren. Dit gevoel was al ontstaan tijdens Bahn, maar in Trash willen zij dit voortzetten. Niet iedereen zal de nieuwe club zomaar binnen komen, ook om hun eigen incrowd te beschermen. “Mensen moeten wel hun best doen! Vroeger was het zo spannend als er zo’n host aan de deur stond bijvoorbeeld. Het was dan altijd de vraag: kom ik binnen of niet?”. Eenmaal binnen kun je een avond verwachten zoals in het Bahn-tijdperk. De heren zullen iedere avond doorgaan zolang het leuk is. Want ja, gezelligheid kent geen tijd.

The Pilot
Guestzone mag als allereerste het thema beeld aan de lezers laten zien. The Pilot is het eerste thema van een reeks tweemaandelijkse concepten in TRASH.



Wil je meer weten over deze nieuwe club? Kom dan lekker zelf kijken tijdens het openingsweekend van 23 t/m 25 juni! En schrijf je in om op de hoogte te blijven www.trashrotterdam.com


Interviewer: Suzanne Van kooij



Foutje gezien? Let us know!


Guestzone is weer terug aan de top!

Members nemen soms de moeite om ons te bedanken voor de gewonnen gastenlijstplekken en/of vrijkaarten, wat wij natuurlijk erg leuk vinden.

Check een aantal van de reacties.



Maak kans op een JBL Charge 5 Bluetooth speaker!

Maak kans op een draagbare JBL Charge 5 Bluetooth speaker!


De kans om te winnen bij Guestzone is groot. Inmiddels hebben wij 139.199 vrijkaarten verloot onder onze members.

Dat zijn er ruim 800 per maand. En dat al bijna 15 jaar lang!

Maak een gratis account aan zodat jij ook vrijkaarten, gastenlijstplekken, vip-tafels en bonnen/muntjes kunt winnen.


Je maakt bovendien direct kans op een draagbare JBL Charge 5 Bluetooth speaker twv €159,99!

Water- en stofdicht ontwerp, staat garant voor 20 uur afspeeltijd en brengt een ongeëvenaarde JBL Signature Pro Sound.

Al member?

Uiteraard maak jij dan ook kans. Log in en controleer of alle gegevens zijn ingevuld en up-to-date zijn.
Maak extra kans door een leuke/originele reactie te schrijven onder onze Facebookpost.



Vrijkaarten voor de beste events en festivals!

De kans om te winnen bij Guestzone is groot. Inmiddels hebben we 139.199 vrijkaarten verloot onder onze members.

Maak een gratis account aan zodat jij ook vrijkaarten, gastenlijstplekken, vip-tafels en bonnen/muntjes kunt winnen.

Nieuws


Meedoen met de winacties?


Hoe kan ik meedoen met de winacties?

Al ruim 10 jaar verloten we iedere maand ruim 1.000 vrijkaarten! De kans om vrijkaarten te winnen bij Guestzone is dan ook heel groot.


Populaire Winacties

Win vrijkaarten
Logo Guestzone

Inloggen


member organisatie
Of login met je emailadres



Beveiligd door reCAPTCHA.
Win vrijkaarten
Logo Guestzone

Member account aanmaken


member organisatie


akkoord met de algemene voorwaarden

Beveiligd door reCAPTCHA.
Win vrijkaarten
Logo Guestzone

Zakelijk account aanmaken


member organisatie


akkoord met de algemene voorwaarden

Beveiligd door reCAPTCHA.
Logo Guestzone
Vul het e-mailadres in waarmee je bij ons bent ingeschreven.






Beveiligd door reCAPTCHA.
Wachtwoord wijzigen
vul hieronder 2x je nieuwe wachtwoord in

Uitnodigingen
Hier informatie over winactie
Deelnames 0
Afmelden?
Wanneer je geen gebruik kunt maken van deze winactie, meld je dan zsm af zodat wij nog iemand anders blij kunnen maken.



Let op: het is verboden om jouw gewonnen aan te bieden en/of te verkopen. Klik hier voor meer informatie.

Win vrijkaarten!
Om mee te kunnen doen met onze winacties koppel je jouw mobiele nummer aan je account. Door deel te nemen aan de winacties maak je kans op vrijkaarten en gastenlijstplekken.
Kosten
Je betaalt €0,40 voor het koppelen van je mobiele nummer en voor iedere deelname aan een winactie. Dit zijn éénmalige kosten (geen abonnement). Prijzen zijn inclusief BTW.

Ben je jonger dan 18 jaar?
Vraag toestemming aan je ouders!
Koppelen via telefoon
Klik op de link van de code zodat deze wordt geïmporteerd naar je telefoon. Verstuur het bericht naar 4004.

Koppelen via laptop/pc
Verstuur op je mobiel onderstaande code via sms naar 4004.

De code:


Voorwaarden

Check hier de spelvoorwaarden.

De Reclamecode SMS- en Mobiel Internet Dienstverlening en de Gedragscode SMS-en Mobiel Internet Dienstverlening zijn van toepassing.
Telefoonnummer herstellen

Via Mobiel?
Klik op de link van de code zodat deze automatisch wordt geïmporteerd naar je telefoon. Druk daarna op 'verstuur'.


Zit je achter een PC?
Ga op je mobiel naar 'berichten', toets de onderstaande code in en verstuur de sms naar 4004


De code:

Nieuw nummer koppelen

Klik op de link van de code. Die wordt dan automatisch geïmporteerd in de app 'berichten'. Verstuur het bericht.

CODE:

Je kunt ook handmatig de code intoetsen en de sms versturen naar 4004


Akkoord met sms om te winnen

Als je meedoet aan een winactie en je wint krijg je hiervan een SMS. Deze kost geld.

Klik hier voor meer informatie.
Premium service
Update service
Ontvang een berichtje wanneer wij belangrijk nieuws hebben. Zo blijf je altijd op de hoogte.
E-mailadres wijzigen
E-mailadres valideren
Klik op onderstaande button om een nieuwe mail te versturen zodat jij je mailadres kunt bevestigen.

Let op!
Wanneer je de mail niet direct kunt vinden, check dan je spambox.
Wachtwoord wijzigen
Type hieronder je nieuwe wachtwoord in

Account verwijderen
Je kunt je account verwijderen